PROBLEM SA RESTARTOM RAČUNARA

Ovde ću malo da napišem o problemu kada računar počne da vam se restarurtuje sam od sebe. Ovo se prevshodno odnosi na desktop računare. Ovaj problem spada pod kategoriju “1000 žašto-1000 zato”. šta hoću da kažem, može uzrok da bude svašta. Šta god da pomenete – može. Medjutim ipak ima koraka koje morate da prodjete, da bi se doneo valjan zaključak.Ovo je malo dugotrajniji proces otklanjanja ovog problema, jer može da vam se desi i da budu dva problema vezana, pa jedan otklonite, a drugi ostane i onda vam se računar ponovo restaruje, ali mnogo redje. Ovo se retko dešava, ali imao sam i takav slučaj. Takodje posle svakog odradjenog koraka bi trebali da računar upalite i da vidite kako se ponaša. Koraci koji se preduzimaju su sledeći:

1.) Ugasite računar. Raskačite sa njega sve kablove, prvo naponski, pa onda ostale. Otvorite ga i ako vam računar pun parašine, onda ga očistite. Ako imate gde, najbolje da se izduva sa komresorom. Posle toga mora da proverite sve, ama baš sve kontakte i konektore. Raskačinjite deo po deo (Ram memoriju, grafičku, bilo koje druge slotove, napajanje ka matičnoj, napajanje ka diskovima, CD-u…, veze sa matične premea diskovima…) i svaki konektor lepo očistite i posle ih dobro vratite na mesto. Ovde kod konekecija pogledajte da vam neki slot ili konektor nije oksidirao (malo tamniji je od drugih) i njega dodatno očistite.
2.) Sledeći korak posle ovoga je videti da li je napajanje dobro. Zamenite napajanje na vašem računaru.Ovo može rešiti problem, ali ne savetujem odmah kupovinu novog napajanja, već ako možete i imate drugo napajanje videti kako se ponaša sa njim računar. Uglavnom preporučujem da stvaite malo jače napajanje, od postojećeg koje imate.
3.) Zatim proverite Event Log na računaru, pogotovo error log i ako je moguće izvući zaključak odatle šta uzrokuje problem.Ovde može da izvučete zaključke npr. da je CD neispravan, pa pravi problem ili da neki drugi drajver pravi problem, pa to ukazuje da je do nekog hardvera. Raskačite ove problamatične delove i vidite kako se ponaša računar.
4.) Ukoliko ste nadogradjivali računar pa je to počelo da se dešava, možda BIOS treba da se upgrade-uje. Imao sam ovakav slučaj. Nadogdio sam procesor, stavio sam malo bolji, čak na zvaničnoj stranici proizvodjača, procesor koji sam stavio je bio podržan u BIOS-u koji sam imao u tom trenutku. Na svu sreću kada je počeo da mi se resteuje računar sam od sebe, ne tako često, radi par dana, pa odjednom se restartruje, da sam pročitao na jednom specijalizovanom sajtu da je jedan korisnik imao ovakav problem i da ga je rešio nadogradnjom BIOS-a. Tako sam i ja uradio i problem sam rešio.
5.) Pregledati na kućištu reset dugme i power dugme. Ako je potrebno raskačiti reset dugme sa matične ploče. Imao sam i ovakav slučaj.
6.) Takodje ako ste priključili više usb uredaja na sistem, pa vam se to dešava, onda je to do napajanja, morate da kupite jače napajnje od postojećeg.
7.) Takodje do restarta može doći i zbog loše RAM memorije ili lošeg slota za RAM memoriju. To proveravate preko Mem testa (ima dosta alata za ovo)
8.) Matična ploča vam ima neki problem i treba se zameni, ali ovo je toliko retko, ali može i to da se desi.

Uglavnom ovo je nešto što bi trebalo da prodjete kod toga kada se računar restartuje sam od sebe. Ima tu još par stavri koje bi mogle da ovo uzrukuju, ali ovo bi trebali biti osnovni koraci kako postupiti kod ovakvog slučaja. Uglavnom ako je problem krenuo da vam se javlja sam od sebe, odnosno da niste naogradjivali računar u poslednjih pola godine, onda bi trebalo da koraci 1,2 i 3 reše problem. Ako ste nadogradjivali računar pa je to počelo da se dešava onda su koraci 2 i 4 neka od rešenja.

U velikom broju slučajeva koraci 1 i 2 (ne zaboravite 5-ti korak takodje koji bi po meni trebalo uvek proveriti) će otkloniti i rešiti ovaj problem, ali ako se to ne desi, morate se naouražati strpljenjem i proveriti sve moguće opcije ili ako ni to ne pomogne, zatražite pomoć stručnog lica.

Leave a Reply

