Kako rešiti problem sa internom memorijom na Androidu

Ovde ću vam objasniti kako da sa programom Link2SD da “povećate” internu memoriju.

Posle jedno 5-tog puta kada sam dobio onu porukui tipa “nemate dovoljno memorije na uredjaju” i posle nebrojeno mnogo pokušaja da probam na razne načine da se ove greške oslobodim, a tu spada čišćenje telefona, čišćenje keš memorije, brisanje podataka aplikacije,prebacivanje programa na Sd karucu, vraćanje na Factory reset, Hard reset telefona sa wipe-ovanjem cash particije, znači sve što većina zna da uradi i predloži, shvatio sam da ova rešenja samo na neko vreme otklone problem, ali ne i trajno.
Pre ili kasnije “bagovanje” će početi, a to zavisi samo kako koristite telefon i koliko aplikacija imate instalirano. Rešio sam da ovo izguglam i da vidim kakve su mi mogućnosti .Shvatio sam da je problem u samom Androidu i to u načinu na koji on raspolaže internom memorijom i gde instalira programe.Android jako brzo napuni internu memoriju i onda dolazi do ovih problema. Ovo je možda manje vidljivije na novijim uredjajima sa novijim andriodom, a li za uredjaje sa 4GB interne memorije i manjom i sa Andriodom manjim od Lolipop-a, ovaj problem će se javiti bar u nekom obliku.Onda sam rešio da ću ili da nateram Android da radi ili ću ga baciti i preći na iPhone za koji nemam para 🙂
Posle par dana istraživanja našao sam postupak koji koji mi savršeno funkcioniše, a i mojim prijateljima kojima sam ovo odradio sve radi savršeno Nema nikakvih grešaka, nema bagovanja, aplikacije se otvaraju momentalno, nema onoga “aplikacija XXXXXXXX je prestala sa radom” i razne druge greške i gluposti koje su mi se ranije javljale.

Rešenje koje sam našao zahteva napredniji nivo znanja da bi se koristio, odnosno da se razume šta se radi u svakom koraku.
Ukratko kako ide

– telefon se bekapuje i iskljiči i vadi se baterija i SD kartica
– zatim se SD kartica formatira na dve PRIMARNE particije jedna FAT32 a druga Ext3 (na kompjuteru sam ovo radio, a onaj ko zna može ovo da uradi i na samom telefonu bez da ga isključuje i vadi bateriju). Ext3 particija je potrebna za programLink2SD.
– vrati se SD karica u telefon
– Hard reset telefona i odmah zatim wipe cash partition
– ulazak u setting telefona i podešavanje (izabere se da primarna memorija bude SD kartica)
– instalacija Link2SD app i podešavanje.
postupak traje dosta dugo sigurno sat vremena, ako ne i duže zbog bekapa

U čemu je ovde “štos”. Aplikacija Link2SD ustvari “vara” telefon da pomisli da mu je ukupna interna memorija sada interna memorija telefona+memorija (FAT particija) SD kartice. I onda svaki Andriod radi fantastično.
Svakako da bi ste ovo sve napravili uslov je da telefon mora da bude pravilno rutovan. (pročitajte post Postupak Rutovanja Android Telefona) Takodje preporučujem da se instalira BusyBox aplikacija pre ovog postupka

 Evo jedan savet koji nigde nećete pročitati, a čisto iz prakse sam zaključio. Najbolji odnos da formatirate SD karticu jeste negde 35% : 65% u korist FAT32 particije. Na primer karticu od 4GB particionišite u odnosu 1,2 GB Ext3 i 2,8GB FAT 32.

Postavio sam i sliku kako mi izgleda sada meorija na telefonu, a imam instalirano preko 100 aplikacija, uključujuči i igre za klinca, kao što su Angry birds i ostalo, koje zauzimaju najviše prostora.

huawei g525

Takodje aplikacije tipa Viber,Skype,Whatsapp rade istovremeno bez ikakvih smetnji. Sami uporedite sa podacima na vašem telefonu. Inače ovaj moj telefon ima samo 756MB RAM memorije, interna memorija mu je 4GB i SD karticu od 4GB i radi na Android 4.1 Jelly Bean. Znači ništa posebno od telefona, ali posle ovoga što sam odradio radi fantastično i bez ikakvih bagova ili bio čega drugog.
Za detalje oko pojedinih radnji kako se tačno rade potražite na netu.

Spisak aplikacija koje moraju da idu na Internu memoriju telefona.Ovo su neke najosnovnije aplikaicije koje većina koristi. Vi morate da vidite za svaku aplikaciju da li može da se instalira na SD karticu. Ne mogu baš sve aplikacije da idu na SD karticu, ali većina može.Takodje u programu Link2SD obavezno koristite i opciju “Veži za SD karticu”, pored one “premesti na SD karticu”

-Skype
-Google News
-Viber
-Google search
-WiFix
-Link2Sd
-Super SU
-Luncher svaki
-Cloud Magic (email klijent)

Takodje u Google Play uslugama OBAVEZNO da čekirate da vam se aplikacije NE instaliraju automatski, već isključivo ako im dopustite. Ti me će te sebi olakšati mnoge stvari, jer pojedine aplikacije posle automatskog apdejta mogu opet da se instaliraju na internoj memoriji., što će vam uzrokovati probleme. Da napomenem da na primer imam problem sa Skype update-om u smislu da mi nova verzija ne radi, tako da držim ovu staru i ne updejtujem je. 

Sa ovim postupkom, pošto vam je većina aplikacija na SD katici, može da vam se desi da posle restarta telefona, ikonice aplikacija se nasumično rasporede, odnosno, da ne zadrže onaj polažaj koji ste im dolelili i da nisu u folderima u kojima ste ih stavili. Ovo jednostavno rešavate sa nekim Lunch-erom. Ima ih dosta, pa vidite koji vam najviše odgovara. Moj izbor je Zero Luncher. 

Koliko koristim ovaj postupak, evo već više od godinu dana, nisam se uopšte sreo sa onom greškom “nemate dovoljno memorije na uredjaju”. Svakako da morate i sami da vodite računa i da gledate koliko vam memorije zauzimaju pojedini programi, ako ih ne koristite onda ih deinstalirajte.

Za radnje opisane u postupku oko formatiranja SD kartice koristite mini tools partition wizard. Lagan je za upotrebu i radi besprekorno. Morate imati neki adapter za microSD karticu da biste ovo uradili na računaru.

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Uputstvo za ovaj postupak na adresi

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1254987

Za kontakt sa autorom ovih blogova koristite:
https://sigurnostnamrezi.wordpress.com/kontakt/

Leave a Reply

